تبلیغات X
مدل لباس عروس
بک لینک ارزان
انجام پایان نامه ارشد در شیراز
انجام پروژه متلب
انجام پایان نامه ارشد مدیریت شیراز
خرید رپورتاژ
تور تایلند
سیستم وبلاگ دهی
بک لینک

سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه

درباره سایت
    دانلود کارآموزی و پروژه و پایان نامه دانشگاهی و دانشجویی
تبلیغات
موضوعات
عضویت / ورود

    عضو شويد

    نام کاربری :
    رمز عبور :

    فراموشی رمز عبور؟

    عضویت سریع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : *
آرشیو
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
چت باکس

    نام :
    وب :
    پیام :
    4+2=:
     
    (بارگزاري مجدد)
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند
    عنوان لينك
    توضيحات :
    آدرس لينك
    كد امنيتي
آمار سایـــت
    آمار مطالب
    کل مطالب : 1532
    کل نظرات : 0
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا : 3

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 48
    باردید دیروز : 7
    گوگل امروز : 0
    گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته : 85
    بازدید ماه : 829
    بازدید سال : 336505
    بازدید کلی : 336505
کدهای اختصاصی

تبلیغات

شبکه اجتماعی محتوا محور

اگه از اون دسته افراد هستید که برای معرفی مطالب و آثار خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید و یا وب سایت و وبلاگ برای معرفی محصولات ساخته‌اید حتماً این متن را دنبال کنید.

افراد زیادی هستند که برای معرفی بیشتر و بهتر محصولات و آثارشان در شبکه‌های اجتماعی عضو می‌شوند و روزانه زمان زیادی را برای پیدا کردن مخاطب بیشتر صرف می‌کنند.

یکی از مشکلات اصلی در شبکه‌های اجتماعی این است که میزان مخاطب شما به تعداد فالور و ممبرها بستگی دارد و صرف ارسال مطالب ارزشمند برای دیده شدن آثار شما کافی نیست.

از طرفی ممکن است شما مطالب مفید و ارزشمندی را تولید کنید اما کانال‌ها، پیج‌ها و سایت‌های پرطرفدار مطالب شما را کپی کنند و عملاً هیچ نفعی از انتشار مطالب تولیدی تان نبرید.

اما چطور می‌شود بدون اینکه وقت زیادی رو صرف افزایش تعداد فالور و اد لیست در شبکه‌های اجتماعی کرد مخاطب زیادی به دست آورد؟

یا چطوری می‌توانیم بدون اینکه وقت زیادی رو برای به روز نگه داشتن سایت یا وبلاگ صرف کنیم مخاطب زیادی را جذب کنیم؟

شبکه اجتماعی تیکفا یک شبکه محتوا محور است. یعنی به جای اینکه بر مبنای ارتباط بین کاربران شکل گرفته باشد، طبق محتوا تشکیل شده و همه چیز در این شبکه بستگی به ارزش محتوایی دارد.

Screen Shot ۱۳۹۵-۱۰-۲۸ at ۹.۱۲.۴۷ قبل‌ازظهر

به عنوان مثال در شبکه تیکفا نیاز نیست شما تعداد فالور بالایی داشته باشید. حتی اگه همین امروز در این تیکفا ثبت نام کنید قادر خواهید بود که مطلب خود را به صورت مستقیم برای تمام بازدید کنندگان سایت ارسال کنید.

به محض ارسال مطلب هم مخاطبان عضو و هم غیر عضو مطلب شما را مشاهده می‌کنند و با تیک زدن به آن امتیاز خواهند داد. اگر مطلب شما امتیاز بالاتری نسبت به سایر مطالب کسب کند در ابتدای لیست مطالب ارزشمند نمایش داده می‌شود و در صفحه اصلی سایت قرار می‌گیرد.

تیکفا شبکه اجتماعی

به این ترتیب مطالب ارسالی شما رو تعداد بالایی مشاهده می‌کنند و شما بدون دغدغه جذب مخاطب فقط باید به ارش محتوایی مطالب خود فکر کنید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. قرار خواهد گرفت.

موضوعات تیکفا کاملاً متنوع است و مطالب ارسالی شما در دسته بندی های سیاسی فرهنگی ورزشی هنری فناوری اجتماعی مذهبی علمی سرگرمی کودک قرار خواهد گرفت.

اگر مطالب تان در وبلاگ، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی ذخیره می کنید؛ اصلاً نگران نباشید فقط کافیست لینک آن را در تیکفا به اشتراک بگذارید تا کاربران زیادی از طریق لینک وارد سایت یا وبلاگ شما شوند و مطالب شما را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری فیلم‌های آپارات و نماشا فقط با وارد کردن لینک صفحه یکی قابلیت‌های کلیدی و کاربردی تیکفا است. اگر در سایت‌های آپارات و نماشا کانال دارید و ویدیو ها خود را آنجا بارگذاری می‌کنید و دنبال بازدید بیشتر ویدیوها هستید حتماً از این قابلیت جذاب تیکفا لذت خواهید برد.

تیکفا ارسال مطلب

نرم‌افزار اندروید تیکفا به شما این امکان را می‌دهد که خیلی راحت و در کمترین زمان مطالب خود در تیکفا با خبر شوید و به کامنت ها تیک ها و … واکنش نشان دهید تا مخاطبان شما از این ارتباط سریع و آسان با شما لذت ببرند.

پس همین حالا برای ساخت یک صفحه جذاب برای معرفی اقدام کنید و از پیج های پرمخاطبی همچون نظرسنجی انتخابات به عنوان یکی از فعال ترین صفحات این سایت بازدید کنید.

صفحه پروفایل تیکفا

 

برچسب ها : , ,

دانلود پروژه بررسی انواع مغالطه در مناظرات امام رضا (ع) با سران ادیان

تعداد صفحات:33

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول - مقدمات

تاریخچه مغالطه

معنای مغالطه

لغوی

اصطلاحی

سبب تحقق مغالطه چیست؟

اهداف مغالطه

گاهی هدف مغالط صحیح است

گاهی هدف مغالط فاسد است

فواید مغالطه

مواد و موضوع مغالطه

اجزای مغالطه

فصل دوم - اجزاء ذاتیه صنعت مغالطه(عمود)

مغالطات لفظی

مغالطه به اشتراک اسم

مغالطه در هیئت ذاتیه‌ لفظ

مغالطه در اعراب و اعجام

مغالطه ممارات

مغالطه ترکیب مفصل

مغالطه تفصیل مرکب

مغالطات معنوی

ایهام انعکاس

اخذ ما بالعرض مکان ما بالذات

سوء اعتبار حمل

جمع مسائل در یک مسأله واحد

سوء تألیف حمل

مصادره بر مطلوب

وضع ما لیس بعله عله

فصل سوم - اجزاء عرضی صنعت مغالطه(اعوان)

فصل چهارم - بررسی مناظرات امام رضا (ع) با سران ادیان

روش شناسی مناظرات امام رضا(ع)

فصل پنجم - مباحث تطبیقی

متن مناظره

تطبیق انواع مغالطات بر متن مناظره

منابع و مآخذ

 

چکیده:

پژوهش ما به چهار بخش تقسیم میشود:

- مقدمات

- بررسی ساختاری مغالطه

- بررسی مناظرات امام رضا (ع)

- مباحث تطبیقی

در بخش اول پژوهش ابتدا توضیحی درباره معنای مغالطه، اغراض آن، فایده این صناعت، موضوع صناعت مغالطه و اجزاى این صناعت بیان خواهیم کرد تا خوانندگان ابتدا با کلیت این بحث آشنا شوند.

قسمت بعدی اختصاص به بررسی انواع مغالطه و توضیحات و تعاریف هر یک از آن ها دارد. ما در این قسمت برای هر یک از مغالطات (لفظی و معنوی) مثالهایی را مورد بررسی قرار میدهیم. فایده‌ یادگیری انواع مغالطات این است که ما در دام مغالطه گرها نمی افتیم و همچنین خود و دیگران را از به کار بردن مغالطه حفظ میکنیم.

در این قسمت از پژوهش به بررسی مناظرات امام رضا (ع) میپردازیم. در واقع حضرت رضا (ع) در مناظرات خود با سران ادیان به دنبال برتری جویی نبودند و با استفاده از عنصر عقل و منطق به اثبات حقانیت اعتقادات اسلامی میپردازند.

در بخش چهارم این پژوهش نیز به بررسی تطبیقی مغالطه بر قسمتی از مناظرات امام رضا(ع) با سران ادیان میپردازیم.

دانلود پایان نامه مینی PLC

تعداد صفحات:114

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

ابزار دقیق هوشمند

سنسورها و عملگرها

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

سيستم های نمايش، سوپر و ايزری و مديريت

طرح سيستم  PLC

واحد پردازنده مرکزی

پردازشگر

حافظه

منبع تغذيه

برنامه مونيتور (PROGRAM MEMORY) PM

مدول های ورودی و خروجی (I/O)

مدول خروجی

بدنه و قفسه

اجزاءکنترلی PLC

مدارات Modem

مدارات Driver/Regulator

مدارات Receiver

کارت های کنترلی I/O

WATCHDOG TIMER

تقويت کننده های عملياتی (OP-AMP)

تقويت کننده های ايزولاسيون

واحدهای اختياری

چاپگر

ساختمان و طرز کار توربين

سيستم کنترل هوای ورودی AIR FLOW CONTROL

محفظه احتراق

شير تخليه هوا COMPONENTS

توربين کمپرسور Gas Turbine

توربين نيرو Power Turbine

مراحل عملکرد توربین

مراحل استارت

سيستم های کنترل توربين

وسايل جانبی سيستم کنترل توربين

واحد واحد اندازه گيری سرعت

اندازه گيری دما

اندازه گيری ارتعاش

تنظيم سوخت

كنترل سرعت و حرارت توربين

سيستم مونيتورينگ HMI

شرح سيستم كنترل توربو ژنراتورها

سخت افزار و نرم افزار

مشخصات سيستم

مشخصات كابينت ها

كابل ها

جعبه های اتصال

مشخصات و مزايای سيستم های كنترل داخلی

كنترلگرها (PLC)

شبكه های ارتباطی

ايستگاه های اپراتوری و نرم افزار HMI

برنامه ريزی كنترلگرها و برنامه HMI

گرداننده جديد شير كنترل (Control Valve Drive)

ساختار برنامه كنترلی PLC

PLC زمان سنجی چرخه

حالت Run/Stop

حافظه برنامه Program Memory

شناخت PLC های زيمنس

ساختار نرم افزاری برنامه ها

ساختار فيزيكی plc500

فهرست منابع

 

چکیده:

بشر همواره به فکر استفاده از ابزارها و روش هايی است که نقايص فيزيکی و ذهنی خود را مرتفع ساخته و به يک تکامل نسبی در اين خصوص نايل گردد و حداکثر بهره جويی را در مقاطع زمانی مشخص با هزيه کمتر و کيفيت بالاتر کسب کند.

استفاده از وسايل اندازه گيری و کنترل به منظور صرفه جويی در بکارگيری نيروی انسانی، افزايش دقت و در جهت تامين ايمنی کارکنان و تاسيسات هر روز روند روبه رشدی دارد. هرچند که سيستم های کنترلی نيوماتيکی و الکترونيکی، در جهت عدم وابستگی، مناسب است اما به دليل تكامل صنعت، دستگاه های قديمی از رده خارج شده و استفاده از دستگاه های جديد کنترلی و هوشمند اجتناب ناپذير میگردد. امروزه با مطالعات و بررسی های فراوان و پيشرفت در تکنولوژی ديجيتال و بهره گيری از پروتکلهای مخابراتی، سيستم های کنترل جديدتری ارائه میگردد که امتيازات بيشتری نسبت به گذشته داشته و به سرعت جايگزين سيستم های آن ها میگردند.

در مجموع، به کارگيری کليه عناصر ابزارها و جريان هايی که در فرآيند يک صنعت منجر به افزايش بهره وری و يا بهينه سازی توليد محصول به هر لحاظ میگردد، پديده ای است به نام اتوماسيون صنعتی؛ که اهداف زیر را دنبال می کند:

1- بهينه سازی توليد محصول و يا جريان فرآيند

2-رعايت کليه شاخصهای استاندارد با استفاده از منابع آماری تجربی

3-بالا بردن حفاظت و امنيت سيستم، با استفاده از ابزارهای مناسب و برنامه ريزی شده

4-استفاده از ماشين آلات و تجهيزات به جای نيروی انسانی متخصص

نقش نيروی انسانی در اجرای خودکار فرآيند که در تمام مراحل فقط کاربرد ماشين آلات و ابزار کنترلی و اپراتوری اجرای عمليات توسط دستگاه هاست.

5-کاهش زمان در تصميم گيری و کنترل فرآيند

6-کاهش هزينه در پژوهش، توليد و عمليات

دانلود پروژه حقوق مالکیت معنوی و انتقال فناوری

تعداد صفحات:20

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چكيده

مقدمه

تعریف حقوق مالکیت های معنوی

مراجع رسیدگی به حقوق مالکیت معنوی

حقوق مالکیت معنوی و انتقال تکنولوژی

اقسام حقوق مالکیت معنوی

اجزای مالکیت صنعتی

اختراع

تعریف اختراع

حق اختراع

شرایط ثبت اختراع

تازگی

گام ابتكاری

كاربرد صنعتی (قابليت استفاده در صنعت)

ورقه اختراع

واگذاری حق اختراع در قرارداهای انتقال تکنولوژی

دانش فنی

اقسام دانش فنی

دانش فنی محصول

دانش فنی ساخت

دانش فنی فرآيند

دانش فنی به شکل مجموعه ای از اطلاعات

انتقال مدارک

حفظ اسرار

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

 

چكيده:

بخش اعظم رشد اقتصادی يک كشور در گرو رشد و توسعه تكنولوژيک آن است و انتقال تكنولوژی به معنی زنجيره ای منظم از فعاليت های هدفمند جهت به كار گيری مجموعه عناصر تكنولوژی در مكانی به جز مكان اوليه است و ايجاد آن گام مهمی در مسير صنعتی شدن و توسعه اقتصادی كشورهای كمتر توسعه يافته و در حال توسعه كه قادر به توليد تكنولوژی های پيشرفته نيستند، به شمار میرود.
نيازهای مادی و سطح زندگی در جامعه امروز به شدت ارتقا يافته است. پيشرفت علم و فناوری تقسيم كار در اجتماع را ناگزير ساخته است و تقريبا كسی نمیتواند همزمان با پرداختن اصولی و عميق به تلاش های فكری جهت خلق تكنولوژی نوين به اشتغال و كسب درآمد از مشاغل معمول نيز بيانديشد. پس برخلاف گذشته آثار فكری ارزش مادی نيز پيدا كرده اند و بعنوان اصلی ترين راه تامين نيازهای مادی پديد آورندگان شناخته میشوند. از سوی ديگر پيشرفت و تنوع روز افزون وسائل ارتباطی اين سرمايه ها را كه نقش مهمی در توسعه تمدن، فرهنگ، اقتصاد و صنعت بشری ايفا میكنند، در معرض خطرات بزرگی قرار داده است. به همين خاطر دولت ها و ملت های صاحب تكنولوژی روز دنيا به تدوين قوانين و دستورالعمل هايی جهت حمايت و نظارت بر مالكيت های معنوی خالقان تكنولوژی پرداخته و كشورهای ديگر را هم به متابعت و پيروی از اين قوانين وا داشته اند.
در اين مقاله پس از تعريف حقوق مالكيت معنوی به توصيف و تبيين اهم جنبه‌های حقوق مالكيت های معنوی در رابطه با انتقال تكنولوژی پرداخته میشود.

دانلود پایان نامه بررسی میزان همکاری اولیا با مدارس دوره ابتدایی

تعداد صفحات:87

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

نتایج چکیده

فصل اول - طرح تحقيق

مقدمه

بیان مسئله

اهميت و ضرورت تحقيق

اهداف پژوهش

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیه‌ها و پرسش های تحقیق

تعریف اصطلاحات

اولیا

همکاری

عدم همکاری

خانواده

آموزش

آموزش خانواده

انجمن اولیاء و مربیان

اولیاء

دبستان

فصل دوم - ادبيات تحقيق و پيشينه تحقيق

مقدمه

تاریخچه ارتباط و همکاری اولیاء و مربیان

اهميت و ضرورت ارتباط اوليا و مربيان مدرسه

اهميت تعليم و تربيت

شورا و مشارکت در محیط های آموزشی

انجمن اولیاء و مربیان واقعیت ها و ضرورت ها

اهداف انجمن اولیاء و مربیان

وظایف انجمن اولیا و مربیان

نظریه روان شناسان جامعه شناسان در مورد تعلیم و تربیت

جایگاه خانواده در تربیت کودکان

جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت

جذب همکاری اولیاء و مربیان و ایجاد رابطه حسنه با اولیاء

مدرسه باید دارای فعالیت های تربیتی فوق برنامه باشد

مدرسه باید با خانه پیوند تربیتی و آموزشی داشته باشد

جو مطلوب سازمانی در مدرسه

تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع در داخل کشور

تحقيقات انجام شده در خارج از كشور

فصل سوم - روش تحقيق

مقدمه

جامعه آماری

نمونه آماری

ابزارهای اندازه گيری

روش آماری

فصل چهارم - تجزيه و تحليل اطلاعات

بخش اول : بررسی توصيفی پرسشنامه تحقيق

فراوانی و درصد توزيع مورد مطالعه به تفکيک شغل

فراوانی و درصد توزيع مورد مطالعه به تفکيک جنسيت

فراوانی و درصد توزيع مورد مطالعه به تفکيک مدرک تحصيلی

فراوانی و درصد توزيع مورد مطالعه به تفکيک سن

فراوانی و درصد توزيع نمونه مورد مطالعه به تفکيک تعداد فرزند

فراوانی و درصد توزيع نمونه مورد مطالعه به تفکيک وضعيت درسی فرزندان

پرسش (1) پرسش نامه تحقيق

پرسش (2) پرسش نامه تحقيق

پرسش (3) پرسش نامه تحقيق

پرسش (4) پرسش نامه تحقيق

پرسش (5) پرسش نامه تحقيق

پرسش (6) پرسش نامه تحقيق

پرسش (7) پرسش نامه تحقيق

پرسش (8) پرسش نامه تحقيق

پرسش (9) پرسش نامه تحقيق

پرسش (10) پرسش نامه تحقيق

پرسش (11) پرسش نامه تحقيق

پرسش (12) پرسش نامه تحقيق

پرسش (13) پرسش نامه تحقيق

پرسش (14) پرسش نامه تحقيق

پرسش (15) پرسش نامه تحقيق

پرسش (16) پرسش نامه تحقيق

پرسش (17) پرسش نامه تحقيق

پرسش (18) پرسش نامه تحقيق

پرسش (19) پرسش نامه تحقيق

پرسش (20) پرسش نامه تحقيق

پرسش (21) پرسش نامه تحقيق

پرسش (22) پرسش نامه تحقيق

پرسش (23) پرسش نامه تحقيق

پرسش (24) پرسش نامه تحقيق

بخش دوم : پاسخ به پرسشهای پژوهش

پرسش اول تحقيق

پرسش دوم تحقيق

پرسش سوم تحقيق

پرسش چهارم تحقيق

پرسش پنجم تحقيق

پرسش ششم تحقيق

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيری

مقدمه

بحث و نتيجه گيری

يافته های جانبی تحقيق

پيشنهادات

محدوديت های تحقيق

منابع تحقيق

پيوست ها (پرسش نامه تحقيق)

 

چکیده:

بطور کلی هدف از انجام این تحقیق پاسخگویی به سؤالات ذیل است.

1) بررسی مهم ترین علل میزان همکاری اولیاء با مدرسه چیست؟

2) یافتن روشهای مطلوب برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه

3) بررسی موثرترین روش برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه

4) بررسی راههای گسترش دیدگاه مساعد نیست به همکاری آنها با مدرسه

5) بررسی اهم وظایف اولاد در مقابل مدرسه

6) بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده و موثر در عدم همکاری اولیاء با مدرسه

در این بررسی منظور از میزان همکاری اولیاء با مدرسه، همکاری با عدم همکاری آنها در کلیه موارد درسی، خدماتی، فرهنگی و مادی و... هستند.

گروه نمونه تحقیق عبارت است از 150 نفر از اولیاء دانش آموزان که بطور کاملا تصادفی انتخاب شده‌‌اند.

روش آماری، روش توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات عبارت از یک پرسش نامه 5 درجه‌ای که این مقیاس حاوی 24 سوال می‌باشد.

جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و تجزیه و تحلیل به دست آمده از روش آماری خی2 و درصد و رسم نمودار استفاده شده است.

 

مقدمه:

با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش، صنعت و تکنولوژی شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه دگرگون شد. بینش‌ها و نگرش‌های فرهنگی و فلسفی تغییر یافت و تقسیم کار و تحصیل موجب پیچیدگی و تنوع بیشتر زندگی گردید و به دنبال این تحولات نظام آموزش و پرورش دستخوش دگرگونی شد.

آموزش مهارت های فنی، علمی و تخصصی به بیرون از محیط خانواده انتقال یافت و این فکر را به وجود آورد که آموزشگاه ها و مراکز آموزشی میتوانند جایگزین خانواده در امر آموزش و پرورش دانش آموزان گردند.

بررسی و مطالعاتی که توسط مربیان علوم تربیتی و روان شناسان و جامعه شناسان در این موارد انجام شده بازگشت دوباره به اهمیت جایگاه خانواده در جامعه و نقش حساس آن در تربیت کودکان و نوجوانان را با بهره مندی از شیوه های تازه بر رشد روانشناسی تربیتی مورد تایید قرار میدهد.

خانواده ها باید بیاموزند که فرزندان محصول تربیتی والدین هستند و شخصیت آنان که نسل آینده را تشکیل میدهند در محیط خانواده قالب پذیر میشود.

هدف آموزش خانواده باید این باشد که خانواده با استفاده از شیوه های درست آموزش و پرورش در برخورد رفتاری با فرزندان خود به گونه ای عمل کنند که آنان را برای یک زندگی سالم در آینده تربیت نمایند.

مشغله والدین در بیرون از خانه، دشواریهای زندگی و پیچیدگی های شیوه های آموزش و پرورش که حاصل تحولات سریع اجتماعی است، کارکردهای خانواده را محدود ساخته و موجب گردیده خانواده توانایی برنامه ریزی علمی و سنجیده در آموزش و پرورش نداشته باشد. اما اهمیت خانواده از لحاظ تربیتی در دنیای امروز ضرورت همکاری و هماهنگی موثر آن با آموزشگاه را ایجاب می کند همکاری و هماهنگی مدرسه و تبادل آگاهی ها و تجارب والدین و مربیان و هماهنگی میان والدین و مسئولین آموزشگاه آنان را در شناخت نیازهای معقول و مختلف کودکان و نوجوانان یاری بخشیده و به توانمندی و قابلیت این دو نهاد موثر در چارچوب رفع کمبودها و نیازهای آنان خواهد افزود.

هر چه خانواده به رمز و رموز تربیت و پرورش آگاه تر باشد هماهنگی و همکاری موثر بین مدرسه و خانواده امکان پذیر است و زمینه اجرایی برنامه های مشترک و هدفهای همسان تربیتی این دو نهاد در رابطه با تقسیم کار و تربیت کودکان و نوجوانان آسان تر فراهم میشود.

برنامه آموزش خانواده از موثر ترین اقداماتی است که به خانواده کمک میکند تا در تربیت کودک و نوجوان از لحاظ روحی، عاطفی، اخلاقی و برخورد رفتاری به گونه ای عمل کنند که در همکاری با آن چه درمدرسه از نظر تربیتی سازمان یافته تر انجام میگیرد موفقیت آمیز و تضمین کننده اجتماعی آنان در آینده باشد.

تحقیقات انجام شده ثابت کرده اند که فضای فرهنگی و تربیتی خانه و معیارها و ارزش هایی که پدران و مادران در خانه برقرار میکنند و برداشتهای آنان از مدرسه و در نتیجه همکاری مستقیم با معلمان از جمله مهم ترین و قطعی ترین عوامل موثر در پیشرفت درسی پرورشی و عاطفی دانش آموزان است و همچنین میزان حضور والدین در کلاس های آموزش خانواده گام بسیار مهمی است که میتواند رمز موفقیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده باشد.

اخلاقی و فرهنگی خانواده در توانایی تربیت کودکان و نوجوانان و پروردن آن ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و در صورت انجام وظیفه خانواده میتواند از کانون کار و عبادت مرکز تربیت و کانون ایجاد تعالی و رشد باشد.

کودک و نوجوان درس زندگی و انسانیت را در خانواده می آموزد و والدین از این بابت میتوانند همچون کارگزاران الهی در خدمت او باشند.

همکاری و پیوند خانه و مدرسه مدت ها مورد بی توجهی قرار گرفته بود، اما در سه دهه اخیر با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی ثابت شده است که اولیای دانش آموزان میتوانند در آموزش فرزندان خویش نقش موثر و به سزایی را ایفا کنند. در تحقیقات و بررسی های این موضوع به اثبات رسیده است که باید بین اولیاء دانش آموزان و مربیان مدرسه همکاری و هماهنگی تنگاتنگی وجود داشته باشد در غیر این صورت این خلا میتواند در ابعاد تحصیلی و شخصیتی ، اخلاقی، روانی و ... دانش آموزان اثرات نامطلوب و گاها جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. متاسفانه در بعضی از مدارس مناطق محروم به خصوص مدارس حاشیه، اولیاء همکاری و مساعدت لازم و کافی را با مربیان ندارند و این مشکل بستگی به عوامل متعددی دارد که از آن جمله میتوان فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و علمی را نام برد. چنانچه اولیا فرزندان خود را به کلی به مدرسه واگذار کنند و از نیاز های تربیتی فرزندان خویش که در چارچوب تربیت عمومی و رسمی نمی گنجد غافل شوند بدون شک نمی توانند امیدوار باشند که فرزندانشان در آینده با هیچگونه مشکل درسی، شخصیتی روبه رو نخواهند شد. اگر معلین و مربیان فکر میکنند بدون یاری جستن و هماهنگی با خانواده ها در آموزش و تربیت دانش آموزان و شکوفا سازی درست استعدادهای آنان موفق میشوند سخت در اشتباه هستند.

رشد شخصیتی و تحصیلی دانش آموزان قبل از هر چیز مستلزم برخورداری آنان از یک فضای متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است. محیط خانواده میتواند الگوهای رفتاری احساس و تفکر را به کودکان بیاموزد و در آنان انگیزه و رغبت برای تحصیل و کسب علم را فراهم سازد. همکاری مستمر اولیاء با مدرسه باعث رشد شخصیتی و تحصیلی نونهالان خواهد شد و برای این کار باید از فعالیت خوب انجمن و اولیا و مربیان و هم چنین جلسات آموزش خانواده درجهت نیل به این هدف، کمال استفاده را برد. اعضای انجمن در جذب مشارکت و همکاری اولیا باید جلساتی با آن ها داشته باشد آموزش خانواده نیز در جذب و مشارکت آنان بسیار موثر خواهد بود.

دانلود پروژه نقش شرکت های کوچک در پیشرفت شرکت های بزرگ

تعداد صفحات:17

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

برنامه ریزی بلند مدت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط

وظایف کلیدی مدیریت منابع انسانی درشرکت های کوچک و متوسط

جذب و استخدام

نظام حقوق و دستمزد

آموزش و بهسازی نیروی انسانی

درجستجوی ابعاد مناسب

چرخه همیشگی حیات شرکت ها

جهانی شدن و قانون بقای اصلح

تاریخ معاصر شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل ایرانی

پیش شرط های ادغام

ورشکستگی، تسخیر و ادغام در بنگاه های کشتیرانی و لجستیک

شنای ایرانیان درخلاف جهت رودخانه

عامل ناسازگاری فرهنگی در پیوندشرکت ها

یک راهکار بومی

پس درآمد

لازمه تلاش برای کار و کارآفرینی بعنوان جوهره اصلی اقتصاد

منابع و ماخذ

 

مقدمه:

مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز دانش است. بی شک عصر حاضر؛ عصر سازمان هاست و متولیان این سازمانها, انسان ها هستند؛ انسان هایی که خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع یعنی تفکر میتوانند موجبات تعالی، حرکت و رشد سازمانها را پدید آورند. در فضای پر شتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آن چه که منجر به کسب مزیت رقابتی سازمان های میشود نیروی انسانی با کیفیت، خلاق و پویاست.

از این رو در عصر حاضر، منابع انسانی عمده ترین دارایی نا مشهود قلمداد میشوند و باید کارکنان را کلید طلایی بهبود کیفیت و بهره وری کلیه فرآیندهای سازمانی دانست. سازمان های پیشرو با تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای زبده مزیتی رقابتی امروز و فردای خود را تضممین میکنند. در این مقاله در مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط میپردازیم. توجه به این مقوله در مدیریت این شرکت ها که در آینده اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای دارند، میتواند در این میان مهم به نظر می آید، منابع انسانی بعنوان برجسته ترین عامل مزیت رقابتی در رشد و توسعه کارآفرینی و متعاقب آن تمایز سازمان ها از یکدیگر نقش کلیدی ایفا کرده است. در همین راستا الگوی تعالی سازمانی، توسعه و مشارکت کارکنان و همچنین یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر را جزء مفاهیم بنیادین خود قلمداد میکند و اشاره دارد که سازمانهای پیشرو ، اهمیت روزافزون سرمایه های فکری کارکنان خود را دریافته اند و از دانش آنان در جهت تحقق اهداف اهداف کمی و کیفی خود بهره میبرند.

گری پکر برنده جایزه نوبل در اقتصاد میگوید همانطور که کارخانه ها، ماشین آلات و دیگر سرمایه های مادی بخشی از ثروت ملل شمرده میشوند سرمایه های انسانی نیز بخش دیگری از این ثروت هستند. بدون شک اموری چون فناوری، ائتلاف های جهانی و نوآوری در آینده بر مزیت رقابتی سازمان ها اثر میگذارند اما فراموش نکنیم گردش هر یک از این امور در گرو استعداد و توانایی نیروی انسانی است و بنابراین به نظر میرسد در آینده مزیت راهبردی و اقتصادی نصیب سازمان هایی خواهد شد که بتوانند در بازار بهتر از سایرین، گروهی متنوع از بهترین و درخشان ترین استعدادهای انسانی را جذب کنند، پرورش دهند و ضمن به کارگیری اثر بخش، نگهداری کنند. امروز شرکت های بزرگ با مشکلات بزرگی رو به رو هستند اما شرکت های کوچک با قابلیت انعطاف بالا و واکنش سریع به متغیرهای محیطی و توانایی بالا در همسویی با نیاز بازار، روز به روز سهم بیشتری از بازار به دست می آورند، این حقیقت بازار کسب و کار در قرن پیش روی ماست. بازار رقابتی تنها به کسانی اجازه بقا میدهد که بهتر و نه الزاما بیشتر کار میکنند. با وجود اهمیت منابع انسانی و لزوما برنامه ریزی برای جذب، نگهداشت و ارتقای توانمندی های نیروی انسانی به دلیل محدودیت ها و نیز عدم نگرش مبتنی بر مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط به این حوزه توجه کافی نمیشود.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش معنوی و تاب آوری در کیفیت زندگی کاری میان کارک

تعداد صفحات:102

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

کلید واژه

فصل اول - کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف تحقیق

هدف کلی

اهداف جزئی

سوالات پژوهش

تعاریف نظری

هوش معنوی

تاب آوری

کیفیت زندگی کاری

تعاریف عملیاتی

هوش معنوی

تاب آوری

کیفیت زندگی کاری

فصل دوم - ادبیات و پیشینه پژوهش

هوش معنوی

مولفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف

دیدگاه ایمونز

دیدگاه فریدمن و مک دونالد

دیدگاه نوبل و واگان

دیدگاه مک مولن

نظریه هوش سه گانه دانا زوهار و یان مارشال

تاب آوری

مدل های گارمزی و همکاران در خصوص تاب آوری

مدل تاب آوری فلچ

کیفیت زندگی کاری

نظریه والتون

نظریه دوبرین

نظریه کانینگهام و ابرل

پیشینه پژوهش (خارجی و داخلی)

هوش معنوی

کیفیت زندگاری کاری

تاب آوری

فرضیه تحقیق

جمع بندی

فصل سوم - روش شناسی پژوهش

طرح کلی پژوهش

جامعه آوری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

پرسش نامه هوش معنوی

روایی و پایایی پرسش نامه هوش معنوی

پرسش نامه تاب آوری بزرگسالان(ARS)

روایی و پایایی پرسش نامه تاب آوری بزرگسالان

پرسش نامه سنجش کیفیت زندگی کاری

روایی و پایایی پرسش نامه کیفیت زندگی کاری

نحوه اجرای آزمون

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

ملاحظات اخلاقی

فصل چهارم - یافته های پژوهشی

داده های توصیفی

یافته های استنباطی

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فصل پنجم - بحث و نتیجه گیری

خلاصه پژوهش

بحث و نتیجه گیری

دستاوردهای اصلی پژوهش

محدودیتهای پژوهش

دراختیار محقق

خارج از کنترل محقق

پیشنهادهای پژوهش

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادات پژوهشی

منابع و ماخذ

پیوست ها

پرسش نامه هوش معنوی

پرسش نامه کیفیت زندگی کاری

پرسش نامه تاب آوری

 

فهرست اشکال:

هرم هوش چندگانه

مدل تخریب و انسجام مجدد فلچ

 

فهرست جداول:

اطلاعات دموگرافیکی گروه نمونه

میانگین و انحراف معیار متغیرهای هوش معنوی، تاب آوری و کیفیت زندگی کاری

همبستگی بین ابعاد هوش معنوی و ابعاد تاب آوری

همبستگی بین ابعاد هوش معنوی و ابعاد کیفیت زندگی کاری

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر شایستگی فردی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر شایستگی اجتماعی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر انسجام خانواده

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر حمایت اجتماعی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر ساختار فردی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر روابط انسانی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر امنیت شغلی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر پیشرفت شغلی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر مشارکت

رگرسون ابعاد هوش معنوی بر منزلت انسانی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر توازن کار و زندگی

رگرسیون تعهد کاری بر ابعاد هوش معنوی

رگرسیون مسائل مالی بر ابعاد هوش معنوی

 

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش معنوی و تاب آوری در کیفیت زندگی کاری میان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بود. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد بود که 100 نفر از آن ها بصورت تصادفی انتخاب شدند و به پرسش نامه های هوش معنوی، کیفیت زندگی کاری و تاب آوری بزرگسالان پاسخ دادند.

جهت تحلیل داده ها علاوه بر روشهای توصیفی (میانگین و انحراف معیار) از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ابعاد هوش معنوی (ارتباط با سرچشمه هستی، اتکا به هسته درونی) با ابعاد تاب آوری (شایستگی فردی، شایستگی اجتماعی، انسجام خانواده، حمایت اجتماعی، ساختار فردی) و سه بعد از ابعاد کیفیت زندگی کاری (روابط انسانی، توازن کار و زندگی و تعهد کاری) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین اتکا به هسته درونی قدرت پیش بینی کنندگی معناداری را برای ابعاد تاب آوری شامل شایستگی فردی، انسجام خانواده، ساختار فردی و ابعاد کیفیت زندگی کاری شامل : روابط انسانی و پیشرفت شغلی دارد و سرچشمه هستی تنها از قدرت پیش بینی کنندگی معناداری برای توازن کار و زندگی که از ابعاد کیفیت زندگی کاری است برخوردار میباشد از طرف دیگر هر دو بعد هوش معنوی نیز قدرت پیش بینی کنندگی معناداری برای ابعاد دیگر تاب آوری از جمله: شایستگی اجتماعی و حمایت اجتماعی و ابعاد دیگر کیفیت زندگی کاری مانند مشارکت را دارا میباشند. اما دو بعد هوش معنوی توانایی پیش بینی کردن را برای ابعاد کیفیت زندگی کاری شامل: امنیت شغلی، منزلت انسانی، تعهد کاری و مسائل مالی ندارند.

 

مقدمه:

مساله هوش بعنوان یک ویژگی اساسی است که تفاوت فردی را در بین انسانها موجب میشود از ابتدای تاریخ مکتوب زندگی انسان مورد توجه بوده است. اما از آغاز مطالعه هوش غالبا بر جنبه های شناختی آن نظیر حافظه، حل مسئله و تفکر تاکید شده، در حالی که امروزه نه تنها جنبه های غیرشناختی هوش یعنی توانایی عاطفی، هیجانی، شخصی و اجتماعی مورد توجه قرار میگیرد بلکه در پیش بینی توانایی فرد برای موفقیت و سازگاری در زندگی نیز مورد اهمیت واقع شده است. هوش معنوی بعنوان یکی از مفاهیم جدیدی هوش در بردارنده نوعی سازگاری و رفتار حل مساله است که بالاترین سطح رشد در حیطه های مختلف شناختی، اخلاقی، هیجانی، بین فردی و ... شامل میشود و فرد را در جهت هماهنگی با پدیده های اطراف و دستیابی به یکپارچگی درونی و بیرونی یاری مینماید. این هوش به فرد دید کلی در مورد تجارب و رویدادهای زندگی میدهد و او را قادر میسازد به چارچوب بندی و تفسیر مجدد تجارب خود پرداخته، شناخت و معرفت خویش را عمق ببخشد.

ولمن هوش معنوی را بعنوان ظرفیت انسان برای پرسیدن سوالات غایی درباره زندگی و تجارب همزمان و ارتباط هریک از ما با دنیایی که در آن زندگی میکنیم تعریف میکند.

کیفیت زندگی کاری فلسلفه و اصولی است که نشان میدهد افراد مهمترین منابع سازمانی قابل اطمینان و مسئول هستند، قادر به ایجاد سهم ارزش مندی در سازمان میباشند و باید با آنها رفتاری مبنی بر احترام و درخور شان داشت. کیفیت زندگی کاری شامل فرصتها برای حل مشکلاتی است که منافعی را بطور دو طرفه برای کارمند و کارفرما به همراه دارد و مبتنی بر همکاری در مدیریت کار است. برخی آن را روشهایی میدانند که منجر به تقویت رضایت و بهره وری کارکنان میگردد.

سطوح بالای کیفیت زندگی کاری برای سازمان ضروری است. از آن جهت که سازمان را برای کارکنان جذاب میکند و منجر به حفظ و نگهداری آنان در سازمان میشود. کیفیت زندگی کاری انعکاسی از روابط موجود بین کارکنان و محیط کاری آنان است این رابطه نشانه ای از میزان سازگاری فرد با شغلش میباشد. کیفیت زندگی کاری را بعنوان یک محیط کاری، مطلوب میدانند که با اختصاص پاداش، امنیت شغلی و ایجاد فرصتهای رشد شغلی، موجب حمایت و ارتقای رضایت شغلی کارکنان را فراهم میسازد.

رویکرد روانشناسی مثبت گرا با توجه به استعدادها و توانمندی های در سالهای اخیر مورد توجه روانشناسان قرارگرفته است. این رویکرد هدف نهایی خود را شناسایی سازه ها و شیوه هایی میداند که بهزیستی و شادکامی انسان را به دنبال دارند. از این رو عواملی که سبب سازگاری هرچه بیشتر آدمی با نیازها و تهدیدهای زندگی گردند، بنیادترین سازه های مورد پژوهش این رویکرد می باشد.

در این میان تاب آوری جایگاه ویژه در حوزه روانشناسی تحول، روانشناسی خانواده و بهداشت روانی یافته ست، به طوری که هرروز بررسی و پژوهشهای مرتبط بر این سازه افزوده میشود . گارمزی و ماستن تاب آوری را یک فرآیند، توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت آمیز با شرایط تهدید کننده تعریف نموده اند. به بیان دیگر تاب آوری، سازگاری مثبت در واکنش به شرایط ناگوار است.

البته تاب آوری، تنها پایداری در برابر آسیبها با شرایط تهدید کننده نیست و حالتی انفعالی در رویارویی با شرایط خطرناک نمی باشد بلکه شرکت فعال و سازنده در محیط پیرامون خود است. میتوان گفت تاب آوری، توانمندی فرد در برقراری تعادل زیستی- روانی، در شرایط خطرناک است.

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سبکهای دلبستگی با رضایتمندی زناشویی در دانشجویان د

تعداد صفحات:85

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول - کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت پژوهش

هدف از انجام پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش

دلبستگی

سبک ایمن

سبک اجتنابی

سبک دوسوگرا (مضطرب)

رضایت مندی زناشویی

رضایت زناشویی

همبستگی زناشویی

توافق زناشویی

ابراز محبت

تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

رضایت مندی زناشویی

سبک های دلبستگی

فصل دوم - پیشینه پژوهش

پیشینه نظری پژوهش

دلبستگی

دیدگاه مکاتب فکری مختلف در مورد دلبستگی

نظریه روان کاوی

نظریه کردارشناختی

نظریه یادگیری اجتماعی

نظریه بوم نگری

نظریه روانشناسی شناختی

نظریه اشپیتز

نظریه ملانی کلاین

نظریه روانی اجتماعی اریکسون

انواع سبک های دلبستگی

نظریه دلبستگی و دلبستگی در بزرگسالان

الگوهای دلبستگی بزرگسال

ویژگی های سبک های دلبستگی بزرگسالان

بزرگسالان خودپیرو  (گروه A)

بزرگسالان انکار کننده (گروه D)

بزرگسالان مجذوب (گروه F)

بزرگسالان غیرمصمم (گروه U)

تحول دلبستگی بزرگسال

الگوهای فعال درونی

معیارهای تمایز دلبستگی کودکان از بزرگسالان

رابطه شیوه های دلبستگی با رضایت مندی زناشویی

اهداف ازدواج

تامین نیازهای جنسی

تولید فرزند و بقای نسل

تکامل فردی و اجتماعی

سلامت و امنیت فردی و اجتماعی

دست یافتن به آرامش و آسایش

رشد عاطفی و فکری

علایق و طرز تفکر

عقاید مذهبی

اختلاف طبقاتی

امور جنسی

روابط خانواده ها

پیشینه عملی پژوهش

بازنگری پژوهش های انجام شده در داخل و خارج کشور

فصل سوم - روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

روش تحقیق

نمره گذاری و تفسیر آزمون ها

مقیاس دلبستگی ها زن و شیور

پرسش نامه رضایت زناشویی DAS

روشهای تجزیه و تحلیل داده ها (روش آماری)

فصل چهارم - یافته های پژوهش

تحلیل توصیفی یافته های پژوهش

یافته های مربوط به فرضیه ها

فرض اول

فرض دوم

فرض سوم

فرض چهارم

فرض پنجم

فصل پنجم - بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فرضیه پنجم

محدودیتهای پژوهش

پیشنهادات پژوهش

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

چکیده:

در این پژوهش با استفاده از دو پرسش نامه، رابطه سبکهای دلبستگی با رضایتمندی زناشویی مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت کنندگان در این پژوهش 160 نفر از دانشجویان دختر متاهل مجتمع علوم انسانی شامل (80 زن و 80 مرد) هستند که با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.

روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی و همبستگی بوده است و جهت جمع آوری داده ها از دو ابزار:

پرسش نامه سبکهای دلبستگی ها زن و شوهر

پرسش نامه رضایت زناشویی DAS

استفاده شده است. تجزیه و تحلیل یافته های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح توصیفی و تحلیل زمینه های پژوهش صورت گرفت. در سطح توصیفی از مشخصه های آماری نظیر: میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر استفاده شد و در سطح یافته های مربوط به زمینه های پژوهشی از روش همبستگی پیرسون و آزمون t و آزمون One-way anowa استفاده شد.

یافته ها حاکی از رد سه فرضیه و تایید دو فرضیه میباشد. بدین معنی که بین سبک دلبستگی ایمن و رضایتمندی زناشویی رابطه معنی داری دیده نشد. بین سبک دلبستگی اجتنابی و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری دیده شد. بین سبک دلبستگی دوسوگرا و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری وجود داشت.

بین سطح رضایت مندی زناشویی در مردان و زنان تفاوت معنی داری وجود نداشت و بین میزان تحصیلات و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری دیده نشد.

 

مقدمه:

خانواده اصلی ترین هسته هر جامعه و کانون حفظ سلامت و بهداشت روانی است و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزندان یعنی پدران و مادران آینده جامعه دارد و هیچ نهاد و مرجعی نمیتواند جایگزین خانواده به ویژه مادر شود. جامعه ای سالم تر و پویاتر است که مادران و پدرانی با شخصیت تر و سالم تر و با اعتقاد تر داشته باشد.

سلامت فیزیکی و عاطفی و بهداشت روانی افراد در جامعه در گرو سلامت روابط زناشویی و تداوم و بقای ازدواج میباشد. رضایت یک فرد از زندگی زناشویی به منزله رضایت وی از خانواده محسوب میشود و رضایت از خانواده به مفهوم رضایت از زندگی بوده و در نتیجه تسهیل در امر رشد و تعالی و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خواهد شد. یکی از مهمترین عوامل موثر در زندگی زناشویی تقویتهایی است که زوجین به یکدیگر نشان میدهند. روزبلت در سال 1980 دریافت که برخی عوامل میتوانند در تفاهم زناشویی موثر باشند که این موارد به جنبه های روانی و زیستی اشاره دارد. در جنبه های زیستی به محلی برای زندگی و میزان درآمد تاکید میشود ولی در جنبه های روانی با رفتارهای تشویق کننده دیگران زندگی زناشویی بارور از غیربارور مشخص میشود.

یکی از عوامل مهم که در سالهای اخیر به آن توجه شده است و بر روی رضایت زناشویی تاثیر دارد تجارب اولیه فرد با والدین و یا نوع رابطه عاطفی فرد با والدین خود در دوران کودکی است. برخی از مطالعات تلاش کرده اند به این سوال پاسخ دهند که چگونه تجارب اولیه فرد در دوران کودکی میتواند وی را در بزرگسالی تحت تاثیر قرار دهد؟ طرفداران نظریه دلبستگی توجه زیادی به این مورد داشته اند. این نظریه معتقد است نوع رابطه مادر- کودک در سال های اولیه زندگی و میزان قابلیت دسترسی به مادر، میزان حمایت مادر هنگام احساس خطر، درجه حساسیت مادرانه و تکیه گاه ، ایمن بودن مادر برای کودک تا بتواند به کاوش در محیط بپردازد سبک دلبستگی فرد را تعیین میکند.

دانلود پروژه داده ‏کاوی (DataMining)

تعداد صفحات:37

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

مقدمه

تاریخچه

سیر تحول داده‏ کاوی

داده، اطلاعات و دانش

جایگاه داده‏ کاوی در سازمان

داده‏ کاوی و دیگر رشته ها

آمار و داده‏ کاوی

نام های دیگر داده‏ کاوی

تعاریف داده‏ کاوی

دو دیدگاه در مورد داده‏ کاوی

آماده سازی و پیش پردازش داده‏ ها

ساختار یک سیستم داده‏ کاوی

معیارهای جذابیت الگو

ارزیابی و به تصویر کشیدن الگوهای کشف شده

انواع داده‏ کاوی

وظایف داده‏ کاوی

OLTP و OLAP

تعاریف انبار داده

چهار خصوصیت اصلی انبار داده‏ ها

موارد تفاوت پایگاه داده و انبار داده

مزایا و معایب پایگاه داده

فنون داده‏ کاوی

شبکه های عصبی

درخت تصمیم

قواعد پیوند

نرم افزارهای داده‏ کاوی

کاربردهای داده‏ کاوی

محدودیت‌های داده‏ کاوی

مشکلات داده‏ کاوی

نمونه‌های اجرا شده ی داده‌کاوی

داده‏ کاوی در ایران

متن‏ کاوی

کاربردهای متن‏ کاوی

فرآیند متن‏ کاوی

روشهای متن‏ کاوی

وب‏ کاوی

نتیجه‏ گیری

منابع

 

مقدمه:

دنیای مدرن در واقع دنیایی داده‏ گرا است. ما با داده‏ های عددی و غیرعددی در بخشهای صنعتی، بازرگانی، مدیریتی، مالی و علمی احاطه شده‏ ایم. این داده‏ ها باید تحلیل و پردازش شوند تا تبدیل به اطلاعاتی شوند که آگاهی بخش، آموزش دهنده و پاسخگو باشند یا به شکل دیگری به درک و تصمیم‏ گیری ما کمک کنند.

در سال‏ های اخیر رشد انفجار آمیزی از روشها برای اکتشاف دانش جدید از داده‏ های خام به وقوع پیوسته است. در پاسخ به این امر، رشته‏ جدیدی از کاوش داده‏ ها موسوم به داده‏ کاوی بطور ویژه گسترش یافته است تا اطلاعات با ارزشی از مجموعه داده‏ های عظیم استخراج نمایند.

امروزه فناوری داده‏ کاوی بصورت موضوعی داغ برای تصمیم‏ گیران در آمده است، زیرا این فن، اطلاعات نهفته با ارزش تجاری و علمی را از داده‏ های حجیم ذخیره شده استخراج می‏ کند. با این وجود، ماهیت داده‏ کاوی فناوری جدیدی محسوب نمی‏ شود. استخراج اطلاعات و دانش از داده‏ های ذخیره شده یک مفهوم کاملا دیرینه در مطالعات علمی و پزشکی می‏ باشد. آن چه که جدید است همگرایی و اشتراک چندین رشته و فناوری‏ های متناظر آن‏ ها است که فرصت منحصر به فردی برای داده‏ کاوی به دنیای علم، تجارت و اقتصاد ایجاد کرده است. اما داده‏ کاوی یا کشف دانش و معرفت از پایگاه داده‏ ها با این تعریف یک شاخه‏ نسبتا جدید علمی است که از انجام تحقیقات در رشته های آمار، یادگیری ماشین، علوم رایانه (به ویژه پایگاه داده‏ ها) شکل گرفته است. در حالی که مرزهای این رشته‏ ها در داده‏ کاوی مبهم است، ولی می‏ توان گفت که مهم ترین این رشته ها آمار می‏ باشد بطوریکه بدون آمار داده‏ کاوی مفهومی نخواهد داشت. با وجود اینکه داده‏ کاوی یک رشته‏ نسبتا جدید علمی می‏ باشد و کاربردهای متنوع و گسترده ای در رشته هایی مانند بازرگانی، پزشکی، مهندسی، علوم رایانه، صنعت، کنترل کیفیت، ارتباطات و کشاورزی پیدا کرده است. امروزه مرز و محدودیتی برای دانش داده‏ کاوی متصور نیست و مرز آن را از اعماق اقیانوس ها تا بیکران فضا می‏ دانند. به عبارت دیگر کاربرد دانش داده‏ کاوی در تمامی حوزه های برخوردار از داده بوده و تنها محدودیت دانش داده‏ کاوی نبود داده است.

دانلود پروژه بررسی بین مشارکت اجتماعی و امنیت اجتماعی

تعداد صفحات:25

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

پيشگفتار

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بيان مسئله

اهميت و ضرورت تحقيق

اهداف، فرضيات و سئوالات تحقيق

هدف كلی

اهداف جزئی

فرضيات

سئوالات

متغيرهای تحقيق

تعريف واژه ها و اصطلاحات

مشاركت

امنيت

عملياتی نمودن ابعاد امنيت

امنيت شغلی

امنيت جانی

امنيت عاطفی

امنيت اخلاقی

امنيت مالی

اعتماد اجتماعی

فصل دوم : ادبیات تحقیق

مشاركت

انديشمندان داخلی

پرويز پيران

غفاری

انديشمندان خارجی

ماكس وبر

آلن بيرو

سی مور مارتين ليپست

امنيت

انديشمندان خارجی

باری بوزان

آل ويور

مولار

پيشينه تجربی تحقيق

مشاركت

تحقيقات انجام شده در داخل

تحقيقات انجام شده در خارج

تحقيقات انجام شده در داخل

تحقيقات انجام شده در خارج

چارچوب نظری

پرويز پيران

مولار

غفاری

منابع و مواخذ به ترتيب الفبای فارسی

منابع انگلیسی

سايت هاي اينترنتي

 

پيشگفتار:

دين مقدس اسلام همواره به دليل ضرورت و اهميت مشاركت آن را مورد توجه قرار داده است و در متون اسلامی توصيه های فراوانی در اين زمينه شده است.

مشاركت به معنای واقعيتی اجتماعی و جوهره جوامع انسانی به لحاظ تاريخی ريشه در زندگی اجتماعی انسان دارد و از فرآيندهايی به شمار می آيد كه با گذشت زمان دگرگون شده و صورت چندگانه ای به خود گرفته است.

مشاركت در شكل سنتی خود حالت طبيعی دارد و ناشی از نيازهای اجتماعی، اقتصادی و روانی است.

ولی در شكل جديد حالتی قراردادی پيدا كرده است البته مشاركت در صورت قديمی خود حالت اجباری و تحميلی در قالب بيگاری نيز داشته است.

يكی از موضوع هايی كه از آغاز تشكيل جوامع همواره مورد توجه بشر بوده است برقراری امنيت و ابزار مناسب برای آن است.

امنيت هم يكی از مفاهيمی است كه علیرغم تصريح در خاستگاه اجتماعی و ابتنای آن به بستر اجتماع مورد تفسير و تعابير مختلف قرار گرفته است.

مراد ما از امنيت اجتماعی soeitall securitg است كه در زبان فارسی از آن به امنيت اجتماعی تعبير شده است.

پديده های اجتماعی به لحاظ ماهيت سيال خود همواره در معرض تاثير و تاثر متغيرهای گوناگون در عرصه اجتماع هستند و بدون شک در رفتار افراد گروه ها و ساخت جهت دهی به يكديگر، نقش غير قابل انكار دارند، مفاهيم امنيت و اجتماع نيز در اين فضا قابل ارزيابی هستند.

دانشگاه ها يكی از نهادهای مهمی است كه دارای كاركردهای متنوعی در شئون مختلف اجتماعی از جمله مشاركت و امنيت اند.

 

مقدمه:

در تربیت اخلاقی، تربیت دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تربیت دینی توسط خانواده ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد. همچنین پژوهش ها موید این مطلب است که مذهب می تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و در این میان خانواده می تواند بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.

برای این که بتوان تعریفی از تربیت دینی بدست آورد نخست باید به تبیین معنای تربیت و دین پرداخت:

تربیت عبارت است از : «فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعالیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب «دین در لغت به معنای جزا، اطاعت و قهر و غلبه،عادت،خضوع و پیروی است و در اصطلاح عبارت است از «مجموعه عقاید، اخلاق،قوانین و مقرراتی که برای اداره امور جامعه انسانی و پرورش آن ها به کار گرفته می شود.»

بنابراین می توان گفت: تربیت دینی فرآیندی است دوسویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه عقاید، قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته، به سوی  هدف های مطلوب رهنمون گردد.

هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.

قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 بعدی